KANNANOTTO VAPAAN SIVISTYSTYÖN RAHOITUKSEN SUUNNITELTUIHIN LEIKKAUKSIIN

24.5.2023

Opintokeskukset ry ottaa yhdessä vapaan sivistystyön sekä koulutusalan toimijoiden ja edunvalvojien kanssa kantaa hallitusneuvotteluissa suunniteltuihin leikkauksiin.

Hallitusneuvotteluissa on esillä jopa 70 miljoonan euron eli miltei 40 % leikkaus vapaan sivistystyön rahoituksesta. Esitetyt leikkaukset vapaasta sivistystyöstä tarkoittavat jopa yli 100 oppilaitoksen lakkauttamista ja niillä olisi rajuja seurauksia työllisyydelle, elinikäiselle oppimiselle, hyvinvoinnille ja kansalaisyhteiskunnalle sekä alueelliselle tasa-arvolle.

Opintokeskukset ovat osana vapaan sivistystyön oppilaitosverkostoa valtavan leikkausuhan alla. Esitetyt leikkaukset olisivat tuhoisat tuhansien järjestöjen kanssa toteutetulle koulutustoiminnalle.

Otetaan koko vapaan sivistystyön oppilaitosverkoston osaaminen käyttöön suomalaisten oppimisen edistämiseksi eikä tuhota sitä!

Lue kannanotto: Hallitusneuvotteluissa suunnitellaan jättileikkauksia koulutukseen – voisi johtaa yli 100 oppilaitoksen lakkauttamiseen | Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ry (sttinfo.fi)

#VapaaSivistystyo #opintokeskukset #hallitusneuvottelut

Aiheesta mediassa ( Päivitetty 31.8)

Demokraatti